Зачакловані склади

На занятті дошкільники вчилися утворювати, читати склади, що містять йотовані букви, та виділяти їх у словах, розглядали графічне зображення йотованих букв та ліпили із пластиліну букви «Я», «Ю», «Є», «Ї», складали речення зі словами «яблуко», «йод», «їжак», «єнот»; збагачували і розширювали свій словниковий запас.

Л. В. КРУКІВСЬКА, вихователь ЗДО № 25 «Оленка», м. Біла Церква, Київська обл.

Заняття розпочалося з ознайомлення дітей старшої групи ЗДО № 25 «Оленка», м. Білої Церкви Київської обл. зі складами, що містять йотовані букви, у віршованій формі. Малюки легко визначали йотовані букви та самі пригадали слова з ними.

Далі дошкільники розглядали графічне зображення йотованих букв та виліпили із пластиліну букви «Я», «Ю», «Є», «Ї». Потім залюбки розфарбовували та продовжували слова, що починаються з написаних букв (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати» , ч. 1, ст. 210)

Пізніше взялися складати речення зі словами «яблуко», «йод», «їжак», «єнот» та вивчили чистомовки:

Їжак, їжак шукає їжу

Яблуко, айву, ожину полюбляє їжачок.

Сподобався діткам і вірш про їжачка

Якось повз колючий їжачок-тато,

На спині він ніс багато:

Лист, ожину, два грибочки

Для маленького синочка

«Їж, мій любий хлоп`ячок!»

Вмов`ляє сина їжачок

Насамкінець малята захоплено виконували завдання та називали утворені букви (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати» ,ч.1, ст.211, 213).