Це місце барвисте й прекрасне

Світлана ЦАРЕНКОвихователь, ДНЗ № 27 «Червона Шапочка», м. Біла Церква, Київська обл.
Цікавою та захопливою була подорож малюків у село. Вони із захопленням прослухали загадку про село, пригадали, які будівлі є там, знайшли їх на малюнку посібника (Л. Шелестова «Вчимося читати», с. 127) та пронумерували.
У селі всі люди – трудівники. Після важкої праці вони люблять зібратися ввечері та заспівати пісень. От і малюки разом з педагогом проспівали чистомовки-пісеньки, після чого відшукали відповідні картинки на сторінці посібника (Л. Шелестова «Вчимося читати», с. 128та олівцем обвели зайве слово у кожному рядку.
Захопливим для малят був розгляд ілюстрацій із зображенням сільськогосподарського транспорту. Вони радо відгадували про нього загадки та взяли участь у бесіді за ілюстраціями.
Дошкільнята зрозуміли, що сільськогосподарська техніка – незамінний помічник людини, допомагає збирати щедрі врожаї, які дарує нам природа. Діти разом із вихователем виконали хоровод «Городня хороводна» та пригадали назви овочів та фруктів, які заготовлюються на зиму.
Малюки усвідомили, що люди, які проживають у селі, працьовиті, невтомні, роботящі, сумлінні. Для своєї праці вони використовують різноманітні знаряддя. Вихователь запропонувала дітям пограти в дидактичну гру «Що робить цей інструмент?», під час якої малюки називали дію, яку можна виконати певним інструментом чи знаряддям праці, та імітували її виконання. Під час роботи з посібником (Л. Шелестова «Вчимося читати», с. 129) дошкільнята вирізали картинки із зображеннями та поєднували їх із назвою відповідної дії.