День народження букви «Й»

На занятті з навчання читання діти закріпили знання про букву «Й», удосконалювали вміння читати склади з буквами, які позначають голосні звуки, виділяти їх у словах, а також вправлялись у написанні букви «й»; розвивали звукову культуру мовлення, фонематичний слух, словниковий запас, дрібну моторику рук.

Ольга ГИЧКЕВИЧ, вихователь ДНЗ № 28 «Горобинонька», м. Біла Церква Київська область, старша група № 12.

Заняття розпочалося з вправи «Виклади стежинку», під час якої діти старшої групи ДНЗ № 28 «Горобинонька» м. Білої Церкви Київської області пригадали вивчені букви і вправлялися у читанні складів та слів. Потрапивши у країну Читайликів, дошкільники дізналися, що сьогодні тут святкують день народження букви «Й». Малята пригадали віршик про букву «Й» і розглянули подарунок – чарівну квітку-семицвітку. Діти відривали по одній пелюстці і виконували бажання букви «й».

Потім пограли в гру «Спіймай звук» та вивчили скоромовку:

Зайчик Ой і зайчик Ай

Гратися побігли в гай.

  • Ой, Ой, Ой! Ай, Ай, Ай!

Кличе мама на весь гай!

Потому діти виклали за допомогою стрічок букви, що позначають голосні звуки, і поєднали їх із звуком «Й», утворюючи буквосполучення.

Згодом дошкільнята вправно склали половинки «розлитої» фарби і прочитали утворені склади (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1, ст. 213).

Після невеличкої фізкультхвилинки та вправи для очей малята під час гри «Врятуй слово» вправлялись у написанні букви «й» у словах, в яких дід Буквоїд з’їв букву «й» та по черзі їх читали.

Наступне завдання виявилося для діток нескладним: потрібно було обвести буквосполучення «йо» у словах (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1, ст. 212) та букву «й» (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1, ст. 215)

Запропоновані завдання були цікавими та пізнавальними для малят.