Допоможемо маленькій білочці

Діна РОСЬ, вихователь, ДНЗ № 7 «Орлятко», м. Біла Церква, Київська обл.
 
В гості до малят завітала сорока – лісовий поштар, яка принесла лист від їжачка. В листі він просить допомогти білочці вивчити літери, бо вона не ходила до лісової школи, а тепер зрозуміла, що, як і інші звірята казкового лісу, дуже хоче вчитися читати.
Малята відправляються до лісу, де зустрічаються з білочкою. Потім разом з нею вони йдуть до вчителя лісової школи  – їжачка І приходять вчасно. В їжачка — біда: вітер перевернув всі кошики з незвичайними грибочками, шапки яких прикрашають літери, що позначають голосні звуки.
Виконується дидактична гра «Збери грибочки» (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1, с. 34).
Їжачок подякував малятам і попросив діток допомогти білочці вивчити літери, що позначають голосні звуки, щоб білочка на заняттях в лісовій школі не відставала в знаннях від інших звіряток чарівного лісу.
Далі дітки йдуть по лісу і на їхньому шляху росте незвичайне дерево, листочки якого прикрашені літерами (це звірята приготували завдання для малят). Вихователь пропонує білочці уважно дивитись і слухати, як діти за вказівкою вихователя показують ті літері, які він називає.
Виконується дидактична гра «Незвичайне деревце» (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1, с. 29—31).
Діти разом з білочкою повертаються до дитячого садочка і пропонують білочці зібрати горішки, занести їх в дупло. Ці горішки — непрості: кожен горішок має свою літеру. Білочка (за допомогою вихователя) називає літери на горішках, діти перевіряють правильність, а потім пропонують свою допомогу і складають (наклеюють) горішки в дупло. Коли білочка підходить до дитини, вона повідомляє, з якою літерою наклеює горішок.

Виконується завдання, яке допомагає розвитку уваги, закріпленню знань про голосні звуки та їх графічне позначання, розвиває дрібну моторику та виховує уважність, охайність, посидючість (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1, с. 42—43).        Малята пропонують білочці погратися з ними в їх улюблену гру «Склади пазл з геометричних фігур» (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1, с. 47). Діти із задоволенням складають літери з розрізаних геометричних фігур (під час завдання також закріплюються знання з математики) і навіть перевіряють виконання завдання одне одним.