Кошик дідуся

Анжеліка Толстих, вихователь логопедичної групи, ДНЗ № 2  «Берегиня»,   м. Біла Церква, Київська обл.
Повторення та закріплення знань дітей про букви, що позначають голосні звуки, ми розпочали із загадок про них. Діти з цікавістю слухали віршовані загадки та залюбки впізнавали знайомі букви.
Для наступного завдання (проспівування голосних) для дітей логопедичної групи дуже важливо керувати силою голосу – підвищуючи і знижуючи силу голосу («коливання»). Ці вправи сприяють коригуванню мовленнєвого дихання, а диригування допомагає дитині керувати силою голосу.
Щоб дошкільнята краще запам’ятовували вивчені букви, їм було запропоновано викласти букви, що позначають голосні звуки, із природних матеріалів. Так розвиваються дрібна моторика, зорова увага, йде повторення назв кольорів та назв природних матеріалів.
Користуючись посібником Л .Шелестової «Вчимося читати», ч. 1 (с. 25), діти радо вирізали морквини ножицями та розкладали їх у кошики дідуся з відповідною буквою. Не всі одночасно виконали завдання, але всі виконали правильно.
Цікаво було спостерігати за дітьми під час виконання завдання за посібником Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1 (с. 17): діти розфарбовували кольоровими олівцями кульки, не виходячи за контур і виконуючи вказівки вихователя щодо певного кольору.
Не менш цікавою виявилась для дітей гра «Ходить буква по кружку», де  діти читали склади, які утворювались із букв, що позначають голосні звуки.
І як же було приємно бачити співдружність дітей, коли вони гралися у гру «1, 2, 3 – пару знайди». Діти шукали собі пару — однакові букви та проспівували їх парами.
У цій грі «подружилися» навіть діти, які не дружать і сваряться між собою. Об’єднанні спільною метою, вони були сконцентровані на виконанні самого завдання, а не міжособистісних стосунках.