Математика для дошкільнят: розрізняємо об’єкти за розміром

Розрізняти об’єкти за розмірами діти починають досить рано, використовуючи для цього свій зір та дотик. Проте після трьох років варто цю навичку тренувати систематично.

Як зробити це процес цікавим?

  • Під час прогулянок звертайте увагу на все, що оточує: дерева, кущі, квіти, машини, іграшки на дитячому майданчику тощо. Попросіть, щоб малюк сказав, якого розміру об’єкти.
  • Граючись з іграшками (ляльками, кубиками, пірамідками тощо), нехай дитина визначить, який із об’єктів – найбільший, найменший та середнім за розміром.
  • Також можна придбати різні дидактичні ігри, в яких є набір об’єктів різного розміру. Нехай дитина розташує їх за розміром у порядку зростання чи спадання.
  • Можна також використовувати малюнки, на яких зображені різні об’єкти, та попросити дитину порівняти їх за розміром. Це може бути корисно не тільки для розвитку сприймання розміру, а й для розвитку мовлення та уяви. Чимало таких завдань ви знайдете є у книжці «МАТЕМАТИКА НАВКОЛО НАС». Зокрема, таке: «Жирафчик Жора зліпив зі снігу декілька фортець. Скільки їх? Вони однакові ЗА РОЗМІРОМ чи різні? Яка фортеця найвища? Яка цифра біля неї зображена? Яка за розміром фортеця, біля якої зображена цифра 2? Яку фортецю жираф не встиг зліпити? Яка цифра біля неї зображена? Розфарбуй снігові цеглинки в найнижчій фортеці у блакитний колір».

Є й інші способи, які допоможуть залучити дитину розрізняти об’єкти за розміром. Ось кілька ідей:

Використовуйте яскраві та привабливі іграшки різного розміру. Дитині буде цікаво розмірковувати, яка іграшка найбільша, а яка найменша.

Запропонуйте дитині ігри, які спонукають порівнювати об’єкти за розміром. Наприклад, складання пазлів з різними розмірами я елементів, де дитина повинна впорядкувати їх за розміром.

Використовуйте розмальовки з ілюстраціями різного розміру. Дитина може намалювати власні картинки, використовуючи фарби та пензлики.

Використовуйте рухливі ігри, наприклад, гонки на велосипедах або ігри на подвір’ї, де діти повинні пройти через тунелі різних розмірів.

Найважливіше, щоб навчання було цікавим та захоплюючим для дитини, тому використовуйте той метод, який підходить саме їй.

Про формування навички орієнтуватися у просторі тут: https://www.shelestova.com.ua/navishho-rozvyvaty-u-doshkilnyat-navychku-oriyentuvatysya-u-prostori/