Ось і вийшов чоловічок (Поради батькам)


Дитині виповнилося три роки. Добре, якщо ваша дитина починає малювати, якщо з-під її олівця виходить зображення, яке хоча б віддалено нагадує м’ячик, машину, а головне – дитина впізнає те, що намалювала. Але якщо цього немає, теж не варто турбуватися. Ваше завдання допомогти дитині в її каракулях впізнавати знайомі предмети. Якщо вона намалювала якусь округлу форму, підкажіть: «Це – м’яч». А краще не стверджувати, а запитати : «Це м’яч, так?» Через деякий час дитина, випадково намалювавши аналогічну фігуру, вже сама буде називати її м’ячем або яблуком.
Ще довго малюнки дитини будуть мало схожими на зображувані об’єкти: техніку малювання діти опановують не так швидко. Але ось тут і прийде на допомогу обведення контура. Воно сприяє розвитку сприйняття форми об’єктів, допомагає правильно передати її в малюнку.
Даючи дитині олівець, не варто керувати процесом створення малюнка. Залишайте дитину наодинці з аркушем паперу, щоб вона звикала діяти самостійно. До малюнків, створених без допомоги дорослого, треба проявляти особливу увагу. Найбільш вдалі з них варто вішати на стіну, дарувати мамі чи татові на свято.
Особливе задоволення малюкам доставляє малювання фарбами. Воно дуже корисне для розвитку дитини. За правильного керівництва малювання фарбами розвиває почуття кольору, дозволяє виразити дитині власний емоційний стан.
Не поспішайте вчити дитину малювати блакитне небо, жовте сонце і зелену траву. Нехай вона спочатку познайомиться з розмаїттям кольорів! На перших порах дитина буде створювати безпредметні композиції, малювати будиночки та багато іншого. Не поспішайте з вказівками і поясненнями, нехай вона насолодиться багатством кольорів. Потім поволі починайте керувати діяльністю дитини, але тільки у виборі фарб.
Часто перед батьками постає питання про те, які кольори надати в розпорядженні дитини, скільки фарб давати одночасно?
На них можна відповісти по-різному. Але два правила варто дотримуватися постійно: по-перше, всі кольори, надані для малювання, повинні бути чистими; по-друге, вони повинні добре поєднуватися один з одним. Тоді кожна композиція, створена дитиною, буде приємна для ока, сприятиме формуванню почуття кольору і поєднанню кольорів.
Дуже добре час від часу давати дитині малювати на кольоровому папері. При цьому варто звернути його увагу на те , що на темному папері краще видно світлі тони, а на світлому – темні. У цьому випадку найбільш зручна гуаш. І не давайте гуаш прямо в баночках, а попередньо викладіть невелику кількість у блюдця певного кольору.
Спробуйте запропонувати вашій дитині спеціальні завдання:

  • «Запали вогники у вікнах».Дорослий малює олівцем будинок з великими вікнами і пропонує дитині«запалити світло у віконцях» ,зафарбувавши їх жовтою фарбою.
  • «Сліди на доріжці».Дорослий малює«доріжку» (дві паралельні лінії) і пропонує намалювати сліди, які залишила людина, пройшовши по доріжці. Дитина малює «сліди», прикладаючи кисть бічною поверхнею до паперу.
  • «Осіннє листя».Дитина покриває аркуш паперу червоними, помаранчевими, жовтими плямами.
  • «Квіти на траві».Дитина покриває аркуш зеленого паперу різнокольоровими дрібними цятками. Такий малюнок може зображати метеликів.
  • «Хмари».Блакитний папір покривається великими білими і сірими плямами.
  • «Салют».Чорний папір покривається кольоровими плямами і штрихами.
  • «Зірки».На чорному папері різнокольорові точки малюються кінцем кисті.
  • «Запали багаття».Дорослий малює в нижній частині аркуша кілька рисок – це дрова. Дитина проводить від них розходяться штрихи жовтого, помаранчевого і червоного кольору.

Використовуючи завдання «Запали вогники у вікнах», «Осіннє листя», «Запали багаття», можна навчати дитину вибирати потрібні їй з декількох запропонованих кольорів.
 
А. Г. Пашіева
Джерело: http://www.ucheba.com/met_rus/k_doshvosp/k_voprosteorii/chelovechek.htm