Про шарманщика і дошкільнят

На занятті з навчання читання діти вчилися знаходити нову букву «Ш» серед вже знайомих, знайомилися із графічним образом букви, вчилися показувати букву пальчиками; закріпили її правильну звуковимову.

 
 
 
 
 
 
 
Алла БОРОДАНЬ, вихователь логопедичної групи  ЗДО № 15 «Теремок»,  м. Біла Церква, Київська обл.
На початку заняття діти логопедичної  групи  ЗДО № 15 «Теремок»,  м. Білої Церкви Київської обл. потрапили в казкову країну, де зустріли старого шарманщика. Він познайомив дошкільників із своїм музичним інструментом – шарманкою, і запропонував відгадати загадку, де відгадкою буде смаколик, який полюбляють як діти, так і дорослі. (Шоколад)
Опісля шарманщик запропонував звернути увагу на шафу, де дверцята схожі на букву «Ш» – так відбулося знайомство дошкільників з графічним образом букви, показ букви пальчиками.
Під час виконання завдання з посібника Л. Шелестової («Вчимося читати» ч. 1, ст. 194) малята допомогли шимпанзе відшукати незнайому букву і розфарбували малюнок.
Далі повторили чистомовку: «Шило шубку Шурі шило, шовком, шерстю шви обшило. Вийшла шуба прехороша нашій Шурі на порошу», а також розглядали картинки, які розкидав вітер і називали їх.
Насамкінець малята із задоволенням потренували свій голосок і пошипіли, як змія, вимовляючи склади із буквою «Ш» – «ша», «шо», «шу», «ші», «ше», «ши» – (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати» ч. 1, ст. 196), залюбки погратися в гру «Де заховався (Ш)?» (на початку, в середині  чи вкінці) і виконали завдання з посібника Л. Шелестової («Вчимося читати» ч. 1, ст. 198), де малята олівцем обводили склади з буквою «Ш», а потім їх читали.
Шарманщик подякував малятам за цікаве заняття.