Ранній розвиток дітей

Ранній розвиток дітей

Тема раннього розвитку сьогодні дуже популярна в середовищі батьків , у неї багато шанувальників і не менше супротивників. У будь-якому випадку батьки самі вирішують використовувати методики раннього розвитку чи ні , і якщо використовувати то який з них віддати перевагу.

 

Вальдорфська методика

Вальдорфська методика була створена майже сторіччя тому в Німеччині австрійським філософом і педагогом Рудольфом Штайнером. Згідно вальдорфської педагогіки дитину слід якомога довше (мінімум до 7 років) залишати в її власному, образно- казковому світі.
Весь процес навчання малюка побудований таким чином, що знання з якого-небудь предмету він отримує в той період, коли найбільш до цього підготовлений .
Основний акцент Вальдорфська методика робить на творчому, духовному і фізичному розвитку дитини. Діти беруть участь у театралізованих святах, драматичних і лялькових спектаклях, навчаються вишивання, ліплення, різьбі по дереву, обробці каменю, причому мають справу виключно з природними матеріалами (деревом , шерстю , глиною).
Не заохочується наявність у будинку телевізора і комп’ютера, вони є джерелами додаткового стресу і непотрібної інформації.
 

Методика Марії Монтессорі

Методика Марії Монтессорі була створена в ХІХ ст..і в Італії і названа на честь її засновниці , педагога і доктора медицини.
Основна ідея методики Монтессорі – максимально самостійний розвиток дитини в спеціально створеному середовищі, основний принцип – спонукати дитину до самовиховання, до самонавчання і до саморозвитку.
Марією Монтессорі також були відкриті найбільш сприйнятливі періоди сприйняття світу. Особливість цих періодів в тому, що в кожен конкретний віковий проміжок розвивається певна ділянка мозку і, отже, завдання дорослих створити таку навколишнє середовище, яка сприятиме розвитку навичок , пов’язаних саме з цією ділянкою .
Наприклад , період розвитку мови триває від 0 до 6 років, період розвитку органів почуттів від 0 до 5.5, від 2.5 до 6 років у дітей найбільш активно розвиваються соціальні навички, а в період від 2 до 3 років малюки люблять вставляти предмети в різні отвори на підставі чого була створена ціла серія ігор, розвиваючих моторику і мислення.
Всі розвиваючі ігри Монтессорі побудовані так, що дитина може сама оцінювати успішність виконання завдання, в результаті чого у дорослих немає необхідності вказувати на її помилки, що зберігає у малюка впевненість у своїх силах, почуття власної гідності, а також сприяє розвитку самостійності й креативності.
 

 

Методика Глена Домана

Методика Глена Домана розроблена в кінці сорокових років ХХ ст. американським військовим лікарем, засновником філадельфійського Інституту прискореного розвитку дитини.
На думку Домана, навчання найбільш ефективне в період до 3 років і починати необхідно з фізичного розвитку в перші місяці життя дитини. Малюкові необхідно надати максимальну свободу рухів, не сповивати його, не залишати в манежі і якомога раніше починати займатися спеціальною гімнастикою.
Вважається, що фізичний розвиток стимулює розвиток розумовий. Основна ідея методики: випереджаюче навчання і пріоритет зорового досвіду над усіма іншими способами пізнання світу.
З перших днів життя дітям протягом декількох секунд показують і обов’язково озвучують голосом серії карток з різних галузей знань, від написаних слів і математичних карток з точками до енциклопедичних знань: зображень рослин, тварин, великих людей та історичних подій.
Плюси методики: малюки легко засвоюють великий обсяг знань, рано починають читати і писати, стають справжніми ерудитами і при цьому вони чудово розвинені фізично. Мінуси методики: знання дитина отримує пасивно, не вчиться думати і не використовує всі органи чуття – активно розвивається тільки зорова система, внаслідок чого страждають творчі і дослідницькі здібності.
 

Методика Нікітіних

Методика Нікітіних створена російськими педагогами-новаторами Борисом Павловичем і Оленою Олексіївною Нікітіними. В основі системи Нікітіних лежить вільний розвиток дитини в процесі гри, без уроків та спеціальних тренувань. Діти самі обирають собі розпорядок і заняття до душі.
Роль батьків – брати найактивнішу участь у дитячих іграх, не нав’язуючи при цьому свою думку і заохочуючи прагнення малюка активно мислити і вирішувати завдання самостійно. Розвиваючі ігри Нікітіних поєднують в собі безмежний простір для творчості, багатофункціональність і широкий вибір рівнів складності.
Багатофункціональність ігор дає можливість підлаштовувати їх під конкретну дитину, її інтереси і рівень розвитку. У більшості своїй ці ігри представлені у вигляді кубиків, таблиць і логічних задачок, спрямованих на розпізнавання і добудовування образів, тобто на розвиток творчості, логічного і образного мислення.
В методиці багато уваги приділяється не тільки ранньому інтелектуальному навчанню, а й гармонійному фізичному розвитку дитини. Загартовування з дитинства, вправи на спортивних снарядах, збалансоване харчування – все це допомагає дітям мати відмінне фізичне та емоційне здоров’я.
Джерело: http://www.didaktika.com.ua/methods.php