Веселі завдання для Їжачка і друзів

Наталія ГРЕБІНЬ, вчитель-логопед, ДНЗ № 6 «Зіронька», м. Біла Церква, Київська обл.
На початку заняття діти із середньої групи зустрілися з веселим та кумедним Їжачком, який любив мандрувати, гратись, проте не вмів долати труднощі. Дошкільнята допомагали йому виконувати завдання з буквою М.
Щоби краще запам’ятати графічне зображення букви М, малята ставали в пари, взявшись за руки, викладали М із природного матеріалу (гарбузового насіння). У ході виконання цих вправ вони розвивали дрібні м’язи рук, увагу, спостережливість, пам’ять, закріплювали вміння орієнтуватись в просторі (посібник Л. Шелестової  «Вчимося читати», ч. І, с. 116).
Виконання наступного завдання сприяло збагаченню знань про будову  комах, їх значення у природі. Діти розфарбовували метеликів у різні кольори, милувались їх красою. Потім з’єднували пунктирні лінії та читали склади, що написані на крильцях метеликів. Таким чином формувалося вміння дошкільнят читати склади з буквою М (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. І, с. 116).
Не менш цікавим для дітей, особливо для хлопчиків, було завдання розфарбувати та виділити склади з буквою М на машинках. Малята закріпили знання про правила дорожнього руху, дорожні знаки, вміння поводитись у транспорті (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. І, с. 117).
Потім діти виконували складніше завдання — «Склади читаємо —  картинку підбираємо». Завдання полягало в тому, щоб назвати предмети на картинці, виділити і відшукати відповідний склад. У ході цієї гри розвивалися фонематичне сприймання та аналіз, логічне мислення, увага.