Як цап у цирку працював

Алла БОРОДАНЬ, вихователь, ДНЗ № 15 «Теремок», м. Біла Церква, Київська обл.
Заняття почалося з перегляду презентації «Як цап у цирку працював» Діти із задоволенням називали звук, який найчастіше трапляється в словах. Самі пригадували слова зі звуком [ц].
Малята ознайомились із графічним зображенням літери Ц, її будовою, навчалися показувати літеру  Ц пальчиками. Після ознайомлення з літерою Ц діти із захопленням викладали її зображення із абрикосових кісточок.
Вихователь запропонувала погратися зі звуком (фонетичні вправи):
· «Коник скрекоче»: — ЦЦЦЦЦЦЦЦЦЦЦЦ……
· «Дівчинка просить не шуміти дітей»: — ЦЦЦЦЦЦЦЦЦЦЦЦЦ! Тихо! НЕ галасуйте! (Звук вимовляється уривчасто.)
Діти познайомилися з артистами цирку, їх працею та атрибутами (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1, с. 180), що сприяло розвитку уваги, дрібної моторики та закріпленню читання складів.
Під час виконання вправи з цеглинками (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1, с. 181) діти закріплювали вміння орієнтуватися в просторі, читати відкриті склади.
Малята з цікавістю виконали завдання (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1, с. 182), в якому діти у надрукованих словах необхідно знайти склад (відкритий) і обвести його. При цьому слово діти не читають, звертається увага на те, щоб малята знайшли і прочитали відкритий склад.
Наприкінці заняття діти побували в гостях у літа, де навколо цвіркунчика, який любив грати на скрипці, зібралися метелики і співали йому свої пісні (читання складів з літерою Ц).