Звук та буква «Д»

На занятті з навчання грамоти старші дошкільники знайомилися з буквою «Д», вправлялися у читанні складів, слів із цією буквою, закріпили знання про вивченні голосні та приголосні звуки та букви, що їх позначають.

 
 
 
 
 
 
 
Тетяна КІЧА, вихователь ЗДО № 13 «Пілот», м. Біла Церква, Київська область.
Ознайомлення із буквою «Д» та звуком, який вона позначає, дошкільники ЗДО № 13 «Пілот», м. Білої Церкви, Київської області почали з розгляду ілюстрацій. Спочатку з’ясували, що зображено на картинках, знайшли спільну для всіх малюнків букву, розглянули графічне зображення букви «Д» і виклали її з паличок.
Під час дидактичної гри «Відшукай листочок» діти шукали листочки зі складами з буквою «Д», читали ці склади і розміщували їх на дереві.
Далі малята залюбки розфарбовували головні убори дідуся та читали склади, на них написані (посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», ч. 1., ст. 79).
Згодом у дидактичній грі «Живі звуки» дошкільники вправлялися у складанні відкритих складів, їх читанні й пригадували раніше вивчені букви.
Опісля діти залюбки знаходили листочки із потрібними складами і з’єднували їх з відповідним деревом (посібник  Л. Шелестової «Вчимося читати», ч.1., ст. 80).
Наприкінці заняття діти вправлялися у вимовлянні складів із «Д» за допомогою чистомовки «Ой, дуба» та закріпили вміння виконувати звуковий аналіз слів.