Особливість авторського підходу до навчання дошкільників читання — мета, що передбачає не лише опанування навичок читання, а й розвиток мислення, уяви, мовлення, чуттєвої сфери, дрібної моторики, уявлень про навколишній світ тощо. Форми й цілі взаємодії дітей і дорослого конкретизовано в завданнях.

Ігрові завдання структуровані відповідно до етапів засвоєння навичок читання. Спочатку діти ознайомлюються з літерами, які позначають голосні та приголосні звуки. Потім вчаться читати відкриті склади та починають утворювати й читати прості слова. Далі опановують склади, що містять йотовані літери, м’який знак та апостроф. Насамкінець діти вчаться читати закриті склади та склади зі збігом приголосних.

Після того як діти навчилися читати слова, вони переходять до читання складніших мовленнєвих одиниць: словосполучень, речень, невеличких текстів. Ігрові завдання для цього етапу навчання структуровані відповідно до різних сфер життєдіяльності людини. У межах кожної теми діти вчаться читати словосполучення, речення та тексти, одночасно ознайомлюючись із сутністю понять, які для них невідомі, або поглиблюючи свої уявлення про вже відомі поняття. Це дає змогу цілеспрямовано впливати на формування цілісних уявлень дітей про світ.

Для кого

Книжки орієнтовані на організацію спільної роботи дорослого з дитиною. Ними легко користуватись не лише педагогам, а й батькам, оскільки кожне завдання супроводжується порадами щодо їх виконання.


Існує точка зору, що діти повинні навчатися читати у школі. Однак сучасні діти живуть в інформаційному просторі, надзвичайно насиченому графічною інформацією, зокрема й словами. Природно, що у них досить рано виникає бажання прочитати  і зрозуміти, що саме написано. Для дітей створено багато художніх та пізнавальних книжок, які опосередковано мотивують дітей до опанування навичками читання. Загалом, дошкільний вік є періодом розквіту пізнавальної активності дитини, вони прагнуть пізнати все, що їх оточує, зокрема й літери. І тому правильно задовольнити потреби дітей, аніж штучно їх стримувати й відкладати це на пізніше – на період навчання у початковій школі. Однак важливо  зауважити, що надмірне стимулювання в опануванні елементів грамоти є таким же згубним для дітей, як і штучне стримування. 

Виконуючи різноманітні завдання, діти тренують свою кмітливість, збагачують словник, розвивають мовлення. Завдячуючи вирізанню, розмальовуванню, викладанню літер, у них розвивається дрібна моторика. Таке навчання приносить дітям лише задоволення!

З нами: 

Переваги методики

Детальніше ознайомитись з методикою можна в науковій праці Навчання елементів грамоти за методикою «Розвивальне читання»

0

Ваша Кошик